Какво да направите, за да организирате най-добре фазите на логистичните услуги на бизнеса за електронна търговия

За компаниите, които желаят да се възползват от възможностите, предоставяни от все по-големия обем онлайн покупки, познаването на начините за управление на логистиката на електронната търговия е основно изискване.

Добрият продукт и внимателната ценова и офертна политика вече не са достатъчни, за да се преборите с конкуренцията: тези, които купуват в интернет, обръщат все по-голямо внимание на качеството на услугите, точността на доставките, опаковката и възможността за лесно връщане на стоката. Как можете да организирате логистиката на електронната търговия и да намерите правилния баланс между устойчивостта на бизнеса и удовлетвореността на клиентите си? За занаятчиите, малките и средните предприятия и по-общо за всички компании, които продават онлайн, прецизността, точността на доставките и възможността за предлагане на различни варианти на обслужване са от първостепенно значение: именно чрез надеждност и персонализация марката затвърждава позициите си на пазара и полага основите за растеж.

Независимо дали става въпрос за инвестиране във вътрешни ресурси за изграждане на ефективна вътрешна структура или за решение да се прибегне до аутсорсинг, за да се ползват незабавно качествени логистични услуги, подходът не се променя: следователно е необходимо да се приложи цялостна стратегия, която, изхождайки от анализа на наличните ресурси на работната сила и нуждите на марката, е в състояние да осъществи ефективност, без да създава тесни места, на всеки компонент от дистрибуторската верига, от съхранението на стоките до приемането на поръчките и до крайната доставка. Нека видим как.

  • 60% от купувачите очакват да получат поръчката си у дома в рамките на два дни
  • 50% от потребителите са готови да платят допълнително за доставка

Защо е важно да се организира логистиката в бизнеса за електронна търговия?

Организирането на логистиката в бизнеса с електронна търговия е приоритетна операция за компаниите, постоянен ангажимент, който марките поемат с цел да държат бизнеса под контрол и да ограничат появата на възможни проблеми, които биха могли да доведат до неуспехи, разходи, неочаквани допълнения и в крайна сметка до неудовлетвореност на клиентите. Ето и основните от тях:

Забавяне на доставката. Според данни, публикувани от Ecommerce Meeting, 60% от купувачите очакват да получат поръчката си у дома в рамките на два дни, а 50% от потребителите са готови да платят допълнителна сума за допълнителна доставка. Следователно бързината и точността са първите важни елементи, които клиентът оценява, след като закупи продукт онлайн. За една компания не винаги е лесно да спази предвидената дата, особено ако трябва да се справи с аспекти като комплектоване и опаковане и избор на най-подходящия куриер - операции, които изискват време и подходящо обучен персонал.

Неправилна инвентаризация. Разхвърлян склад или, още по-лошо, с неправилни наличности е ситуация, която не само може да забави обработката на поръчките и да увеличи възможността за възникване на грешки, но и да лиши компанията от потенциални приходи. Поради тази причина е от съществено значение това, което присъства в онлайн магазина, да е действително налично по рафтовете на склада, готово да бъде избрано и изпратено.

Повреди по време на транспортирането. Операциите по опаковане са от съществено значение за гарантиране на удовлетвореността на крайните клиенти и са един от основните елементи, които трябва да се вземат предвид при управлението на логистиката на бизнеса за електронна търговия. Продукт, който пристига повреден в местоназначението си, не само води до допълнителни разходи за компанията, която трябва да организира връщането и евентуално нова пратка, но и поражда чувство на неудовлетвореност и недоверие у клиента - чувства, които могат да доведат до решението да се откаже от замяната и да открие искане за възстановяване на сумата.

Трудности при процедурите за връщане. Тези, които купуват онлайн, не могат да видят продукта пред себе си, нито да го докоснат с ръце: възможността за сравнително лесно връщане в случай, че закупеният продукт не отговаря на очакванията. Например поради неправилни размери, повреда или непознаване на стоката. Следователно това е съществен аспект, който включва както обслужването на клиентите, така и логистичната организация на бизнеса за електронна търговия.

Оптимизиране на логистичните процеси в електронната търговия: ето как да го направите

Според проучване на McKinsey до 2025 г. една четвърт от всички покупки в световен мащаб ще се извършват онлайн. Това е чудесна възможност да разширите бизнеса си в мрежата, което обаче е свързано с необходимостта да преодолеете предизвикателствата, породени от конкуренцията и нарастващото търсене на качествени услуги. С помощта на съвременните технологии и подходящи стратегии тези предизвикателства могат да бъдат преодолени: ето някои примери.

Точни и персонализирани пратки. При управлението на логистиката за електронна търговия навременните доставки са приоритет. Този аспект например трябва да гарантира на потребителя възможността да избере метод на доставка или събиране в конкретен център, присъстващ на неговата референтна територия. Освен това при доставките, особено при международните, е важно да може да се проследи пътят на пратката чрез процедури за проследяване. За да се постигне всичко това, е важно да може да се разчита на формулите за множество куриери и от време на време да се избира най-подходящият играч в зависимост от нуждите на клиента и вида на продукта.

Ефективен склад. Да можеш да разчиташ на организиран склад означава не само да имаш представа за съхраняваните продукти, но и да пестиш време и ценни ресурси. Правилни инвентаризации, бързи операции и оптимизирано комплектуване , ниска вероятност за комплектуване на грешен артикул, но не само това: ефективният склад е структура, която е потенциално способна да се адаптира към колебанията и пиковете в поръчките и по този начин да реагира на пазарния стрес. Естествено, това не е прост процес, необходима е адекватна среда, която се проектира въз основа на нуждите от стоки, персонал и тенденции в покупките: по тази причина добро решение е да се разчита на складове на трети страни, професионалисти, способни да предложат правилните отговори на нуждите на вашата компания.

Професионално опаковане. Стоката, закупена онлайн, трябва не само да пристигне на местоназначението си: тя трябва да бъде доставена непокътната. Поради тази причина, за да се оптимизират логистичните процеси на електронната търговия, е необходимо да се погрижите за опаковката до най-малките детайли чрез използването на качествени материали и с опаковъчни процедури, способни да защитят най-добре стоките въз основа на техните характеристики. И в този случай добра стратегия за малките компании и занаятчиите може да бъде възлагането на услугата на външни изпълнители и възползването от професионализма на специално обучен и високопрофесионален персонал, способен да опакова най-добре не само потребителски продукти, но и да се грижи за изпращането на ценни предмети.

Усъвършенствани инструменти и автоматизирани процеси. За да управлява по-добре логистиката, бизнесът за електронна търговия не може да пренебрегне автоматизирането на процесите. Тази стратегия ви позволява да синхронизирате статуса на поръчките, да изчислявате цените в реално време и да получавате необходимите етикети и документи за доставка само в няколко стъпки. В същото време оптимизирането на операциите е отличен начин да управлявате връщането на стоки и да продължите да поддържате наличностите в ред.

MBE Fulfillment е услугата, която позволява на компаниите да делегират пълното управление на поръчките и логистичните процеси, освобождавайки ценни вътрешни ресурси, които да насочат към основните дейности на своя бизнес. От складирането до подготовката на поръчките (комплектоване и опаковане), от доставките до управлението на връщането на стоки, Mail Boxes Etc. предоставя цялостно и мащабируемо решение за подобряване на логистиката на електронната търговия, като подкрепя компаниите и занаятчиите, които се стремят да подобрят оперативната си ефективност, да затвърдят онлайн присъствието си и да завоюват нов пазарен дял.